Hoe werkt transit (doorvoer) via Nederland naar een andere EU-lidstaat? - Advocat-nl.com
  • Startpagina
  • Vragen
  • Hoe werkt transit (doorvoer) via Nederland naar een andere EU-lidstaat?

Hoe werkt transit (doorvoer) via Nederland naar een andere EU-lidstaat?

1 reactie

Vraag van een bezoeker

0
0
7

02.12.2024

Ik wil goederen uit de VS laten binnenkomen in Rotterdam, maar ze zijn bestemd voor Duitsland. Moet ik invoerrechten in Nederland betalen, of pas in Duitsland?

Websitebeheerder 07.12.2024
antwoorddatum: 07.12.2024

Als u goederen uit de VS via de Nederlandse haven binnenkrijgt, maar ze in Duitsland wilt inklaren, kunt u gebruikmaken van een communautair douanevervoer (T1). De goederen arriveren in Rotterdam, gaan onder T1-status in transit door Nederland, en worden pas in Duitsland ingeklaard (in het vrije verkeer gebracht). Dan betaalt u invoerrechten en btw in Duitsland.

Soortgelijke vragen

Wanneer betaal ik 8% overdrachtsbelasting in plaats van 2%?

1 reactie
29.11.2024
Ik koop een pand dat ik wil verhuren, niet om er zelf in te gaan wonen. Ik hoor dat de overdrachtsbelasting tegenwoordig hoger is als je het niet als hoofdverblijf gebruikt. Is dat 8% en zijn er nog andere categorieën?
0
0
9

Ben ik aansprakelijk voor fraude via een phishingmail?

1 reactie
25.11.2024
Er is geld van mijn rekening afgeschreven omdat ik in een nep-mail van ‘de bank’ trapte en mijn inloggegevens gaf. De bank beweert dat ik hiermee ernstig onzorgvuldig ben geweest. Kan ik dan alsnog mijn geld terugkrijgen, of draai ik op voor de schade?
0
0
6
Alles weergeven